„Performanța” de la un târg de turism cu care Consulatul României la New York s-a lăudat pe Facebook. Postarea a fost ștearsă, dar imaginea e virală

O imagine postată de Consulatul României la New York a devenit virală pe Facebook, chiar dacă a fost ștearsă.8 min


Advertisements

O imagine postată de Consulatul României la New York a devenit virală pe Facebook, chiar dacă a fost ștearsă. Șase persoane în fața unei perdele negre au promovat România la unul dintre cele mai mari târguri de turism: cel de la New York.  

Consulatul a publicat o fotografie cu standul României de la un târg de turism de la New York, lăudându-se cu „diseminarea informațiilor exclusive” și ofertele de turism. Imaginea arată însă cum era standul. Pe o pânză neagră erau prinse din loc în loc câteva fotografii în format A4 cu atracții turistice din România.

postare consulat new york

„Reprezentanții țării noastre au beneficiat, pe toată perioada desfășurării evenimentului, de suportul și sprijinul logistic al conducerii Consulatului General al României la New York și al Biroului de Promovare Comercială și economică”, se arată în postare.

Reacțiile critice nu au întârziat să apară, iar postarea a fost ștearsă. Imaginea s-a viralizat însă.

Reacții după postarea Consulatului

Claudiu Năsui, fost ministru USR : 

Cei din New York, care au organizat acest stand extraordinar cu foi A4 tipărite, sunt cea mai mare sinecură a ministerului. Se numește „rețeaua externă”. Oameni plătiți de câteva ori mai bine decât ministrul să nu facă mare lucru pe bani mulți. Ca să știți. Cel mai mic salariu lunar era de 6.000 de euro pe lună, cel mai mare de 12.000 de euro pe lună.

Răzvan Pascu, consultant turism:

Dar eu personal, daca nu as putea sa aduc fonduri pentru asa ceva, mi-as da demisia. Daca nu as putea sa schimb nimic, as pleca. Iar decat sa semnez un deviz pentru o astfel de participare a tarii mele la un targ de turism international, mai bine mi-as taia mana. Sa mai fac si poza si sa ma postez pe Facebook cu o asa mizerie, asta ar insemna ca mai sunt si tare prost. Nu doar incompetent, dar si prost. Mi-ar fi rusine sa ridic ochii din pamant.

Cristian Preda, profesor și politician:

Dacă ICR numește în ultima vreme în filialele sale externe doar experți în diplomație culturală de înaltă clasă, responsabilii din turism nu puteau rămâne mai prejos: la un târg organizat în New York, ei au convins milioane de americani să ne viziteze țara folosind 10 poze prinse de o perdea neagră. Pur și simplu genial!

Cristi Dimitriu, expert comunicare:

Deci o pânză neagră cu fotografii scoase la imprimantă în format A4 și prinse cu cleme ca fundal pentru cei care au oferit “sprijin logistic” pentru “o astfel de prezentare” cum nu găsești “nicăieri altundeva”. Până și virgula din text se simte stingheră și nu stă lângă România. Un elev din Ro de școală generală ar fi făcut un panou mult mai bun. Chiar ar fi interesant cine au fost “reprezentanții” României și cum a arătat tot standul de la târg. De limbajul de lemn de esența comunistă în care e scrisă postarea și de persoanele din fotografie nu mai scriu că au început să comenteze la greu românii direct la postare.

Advertisements

Ministrul Cadariu a declarat pentru Știrile ProTV că toată această prezentare a României la târgul internațional ”Travel and Adventure Show”, care a avut loc la New York, a costat aproximativ 8000 de dolari.

De asemenea, el a dat vina pe organizatori, susținând că perdeaua neagră a venit din partea lor.

Cu toate acestea, trebuie precizat faptul că nu toți participanții la acest eveniment au avut standuri și perdele negre pentru prezentare și promovare.

Comunicatul oficial al Ministerului Antreprenoriatului și Turismului

Referitor la informațiile apărute în spațiul public privitoare la participarea României la Târgul de Turism Travel and Adventure Show New York, desfășurat în perioada 18-20 martie, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului face următoarele precizări:

Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022. Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator. 

Totodată, precizăm că pentru anul curent, s-a agreat cu reprezentanții din industrie ca toate participările la târgurile internaționale să fie cu standuri existente în oferta organizatorului.

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului își dorește o participare cât mai mare a expozanților români la târgurile internaționale de turism, scopul standului național fiind acela de a asigura promovarea destinațiilor locale în rândul publicurilor de interes. Menționăm că Statele Unite ale Americii, în anul de referință 2019, au ocupat cea de-a patra poziție în topul țărilor emițătoare de turiști pe piața din România. În cadrul manifestării expoziționale de la New York, alături de personalul delegat din cadrul instituției, a fost prezent un singur reprezentant al Asociației Incoming România, în condițiile în care alți patru, deși și-au manifestat intenția, nu au mai dorit să participe, ca urmare a situației generate de conflictul din Ucraina. 

Prezența țării noastre la târgul de turism din New York a reprezentat cel mai important semnal pentru potențialii turiști americani că România este o destinație turistică sigură și ospitalieră, cu precădere în actualul context geopolitic, dar și după doi ani de luptă împotriva virusului SARS-CoV-2. La stand au fost oferite informații relevante pentru a atrage vizitatori spre România, aceștia arătând respect pentru solidaritatea oferită refugiaților ucraineni și totodată, fiind curioși de atracțiile locale, cu scopul de a-și organiza vacanțele viitoare. 

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului este mereu deschis la dialog, motiv pentru care în luna februarie, prin ordin de ministru, a înființat Consiliul de Brand Turistic Național, din care fac parte reprezentanți din cadrul instituției, precum și specialiști din mediul privat. Scopul acestei noi structuri este acela de a stabili liniile directoare pentru promovarea destinației România, inclusiv în ceea ce privește viitoarele participări la târgurile internaționale de profil.”

Advertisements

Ti-a placut? Ti s-a parut interesant? Nu tine doar pentru tine, distribuie acest articol!

1

Care este reactia ta la acest articol?

Scary Scary
0
Scary
Angry Angry
0
Angry
Fail Fail
1
Fail
Lol Lol
1
Lol
Love Love
0
Love
OMG OMG
0
OMG
WTF WTF
0
WTF
Like
0
Like

0 comentarii

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *